GEDRAGSREGELS


Actie in Tiel biedt gratis en veilige websites waar mensen die iets voor een ander willen doen gemakkelijk in contact kunnen komen met mensen of organisaties die wel wat hulp kunnen gebruiken. Elke dag gebruiken vele mensen het platform om met elkaar af te spreken, iets te vragen of iets voor elkaar te doen. 

Wij willen dat mensen zich veilig voelen als ze de website gebruiken. Daarom verzorgen wij dagelijkse controle en moderatie en zijn er gedragsregels van kracht. Belangrijk om te weten is dat je zelf ook een grote rol hebt in veilig contact met anderen. 


Hoe gaan we met elkaar om op de websites van Actief in Tiel?

  • We verwachten dat iedereen de juiste informatie in zijn of haar profiel zet.
  • Wanneer u via de website met een andere gebruiker in contact komt, ligt de verantwoordelijkheid van het contact bij uzelf.
  • We verwachten een respectvolle omgang in taalgebruik, online en offline. Actief in Tiel verwijdert haatdragend of kwetsend taalgebruik en spreekt gebruikers hier op aan.
  • Iedereen kan zijn/ haar eigen vacature of aanbod plaatsen of hiermee een ander benaderen. Het kan gebeuren dat een vacature of aanbod niet past bij uw ideeën of interesses. Stuur ook dan altijd een net antwoord.
  • Maak duidelijke afspraken voordat u met een andere gebruiker afspreekt. Vraag bijvoorbeeld naar een ID bewijs, CV of VOG. Of vraag iemand om mee te gaan naar het kennismakingsgesprek.
  • Prettige én minder prettige ervaringen op ons platform of daarbuiten met andere gebruikers horen we graag! Geef deze door aan onze helpdesk. Op deze manier werken we samen aan een veilig en vriendelijk platform.


Schending van de gedragsregels
Actief in Tiel neemt direct actie op het moment dat een gebruiker de gedragsregels schendt. Wanneer we geloven dat er een wezenlijk risico bestaat voor onveilige of onprettige situaties, verwijderen we alle inhoud en accounts. Hierin werken we indien nodig ook samen met organisaties en onze lokale partners. 

Neem daarom contact op met onze helpdesk wanneer u een onprettige ervaring hebt met een andere gebruiker op onze website of tijdens een afspraak. Op deze manier werken we samen aan een veilig en vriendelijk platform.

Voor vragen, opmerkingen of feedback kan u altijd contact met de helpdesk opnemen.